Stars and Hearts

Pages

Monday 9 November 2015

♥Road Trip to Hatyai - Krabi May 2015 : Day 3♥

Hallu....mari kita habiskan cerita kami di Hatyai-Krabi ni..untuk hari ketiga kami di Krabi ni, seperti yang aku cerita dalam entry yang lepas, kami akan ke Hot Spring Waterfall --> Emerald Pool --> Elephant Tracking..

♥Van akan pick up kami pukul 8 pagi..so, sebelum tu, kami breakfast dulu kenyang-kenyang di hotel..

♥Tepat pukul 8 pagi, van ambil kami dan beberapa guest yang lain..destinasi pertama kami ke Hot Spring waterfall..perjalanan dari hotel ke Hot Spring Waterfall ni lebih kurang sejam jugak..tengok, muka masing-masing excited nak explore hot spring ni kan..hee...

♥Kitorang kat sini tak mandi pun..just ambil gambar and celup-celup kaki jer..

♥Kalau nak mandi, kat sini...tapi malas..hee...kat KL pun ada waterfall..cuma beza dia kat situ hot water..hahaha...air dari gunung berapi kot..hee..tak kaji pun..hahaha...kami kat sini sekejap jer..tak sampai sejam pun diorang bagi masa..tu yang takat ambil gambar jer...

♥Next destinasi kami ke Emerald Pool..tak jauh pun dari Hot Spring tadi...untuk ke Emerald pool tu, kena jalan lebih kurang 800 meter dari main entrance..jenuh jugak wei..huuu...tapi aku kan kuat..saat mengandungkan Dhani 6 bulan pun aku leh panjat naik ke Tasik Dayang Bunting Langkawi..hahaha..hebat kan..

♥Fuhh..lega..sampai jugak kami kat atas ni nak tengok Emerald Pool punya pasal...turun sekilo setengah dah kot..hahaha...

♥Tu dia Emerald Pool nya..cantik kan..warna air dia tenang jer..tapi yang tak bestnya tempat dia licin sebab diselaputi lumut..nak jalan pun kena hati-hati..sakit pinggang aku nak control..hahaha...

♥Qeera mandi ngan papa and auntie dia jer..mommy kena jaga Dhani..tidur pulak dia..huu...

♥Lepas Emerald pool, husband aku, adik-adik and ayah dia sambung ke Blue Pool pulak..kena tambah lagi dalam 400 meter naik ke atas lagi dari Emerald Pool..since Dhani tidur, aku pun malas nak ikut..aku ngan mak mertua aku turun tunggu diorang kat restoran untuk lunch jer..

♥Tadaa..cantik kan Blue Pool dia...kat sini tak boleh mandi..untuk ambil pic jer..aku tengok pic jer dah rasa kagum..belum lagi tengok real kan..Subahanallah..indah sungguh ciptaan Allah ni kan..

♥Ok..it's lunch time..food yang disediakan memang sedap..tapi lupa pulak kami makan lauk apa hari tu..hahaha...bila semua ahli group kami dah sampai kat restoran, diorang hidangkan..laju jer makan nasi panas-panas tu sebab memang tengah kebulur gara-gara mendaki 800 meter..hahaha..

♥Ok, perut pun dah kenyang..kami sambung ke last destination kami untuk Elephant Tracking..dari Emerald Pool tadi perjalanan lebih kurang sejam..sempatlah tidur dalam van..hahaha..yelah, perut dah kenyang, van sejuk pulak..memang tangkap lentoklah..haha...

♥Excited okay naik gajah ni..tapi gayat wei lagi-lagi bila gajah ni turun ke sungai..takut jugak tergolek nanti..hahaha...

Selesai bersiar-siar dengan gajah ni, kami pun berangkat pulang ke hotel..sampai hotel lebih kurang jam 4 petang..mandi, solat, rest kejap before keluar untuk dinner...

♥Okay, malam tu kami dinner di Bamboo Restaurant..berdekatan dengan Masjid Aonang dan hotel kami..jalan kaki jer..kami makan awal jugak, so orang tak ramai lagi...

♥Geram jer tengok udang-udang ni..hee...kami order masakan Thai ler..tomyam dan sebagainya..

♥Selesai dinner, kami jalan-jalan sekitar situ..dekat depan Masjid Aonang tu ada gerai kecil jual makanan..semua halal..orang Islam yang jual..ramai juga orang dari Malaysia lepak dekat situ..

Kami jalan-jalan sekejap jer..masing-masing masih lagi keletihan jalan-jalan pagi tadi..lagipun kena rest cukup-cukup untuk activity esoknya..nak ke Island Hoping plak...ok, nanti aku cerita dalam next entry yer...