Stars and Hearts

Pages

Tuesday 23 June 2015

♥Persiapan untuk Majlis Aqiqah & Dhani 1st Birthday♥

Entry kali ni adalah kesinambungan dari entry pasal majlis Aqiqah & 1st Birthday Dhani..since ramai yang cakap rajinnya mommy buat candy table sendiri, goodies bag sendiri..so aku sajalah nak share dengan lebih detail escpecially pasal candy table aku yang tak sempat nak ambil pic beriya..hahaha..

Kebetulah masa tengah buat persiapan tu aku ada snap pic barang2 yang aku letak kat table tu, so boleh lah jadikan bahan bukti..hahaha...

♥Ni jelah yang sempat di snap kan..itu pun tak sempat letak birthday cake..huhu..Banner design by adik ipar aku..Darul Design..belon..mommy yang tiup..nasib baik 10 biji jer..kalau tak jenuh sampai kembung pipi..huhuhu...

Okay..meh aku share kan sedikit barang2 yang aku letak atas candy table tu..mana tahu boleh tolong korang jadikan rujukan..yelah, dari tempah pada orang, baik buat sendiri..lebih murah dan puas hati..

♥Air mineral & Susu Kotak dutch lady..aku letak 6 botol mineral & 8 kotak dutch lady jer..kedekut tak mommy? Hahaha..actually untuk hiasan jer..so, siapa cepat dia dapatlah..hehehe...

♥Appolo Wafer stick..aku letak dalam bekas putih ni..bekas ni beli kat kedai kahwin dekat Sarah Hughes @ Globe (Level 6), Jalan TAR..seronok aku pergi situ..murah2 jugak barang2 dia..

♥Ni lah rupanya Appolo Wafer stick tu..kot2 ada yang tak dapat bayangkan..haha...

♥Lollipop..aku letak dalan bekas pensil yang ada frame..beli dekat Mr. DIY..depan bekas ni..frame dia aku letak pic Dhani..tapi, masa ni pic belum cuci..hahaha... 

♥Ni lah rupa lollipop nya..sedap kot aku tengok berebut-rebut budak2..tapi ada 50 batang jer..

♥Keropok Cheese Double Decker..keropok ni pun aku letak dalam bekas putih yang sama dengan Wafer Stick tadi..

♥Jelly stick..yang ni aku letak dalam balang..

♥Oreo in a cup..aku letak 3 pcs Oreo dalam cup ni..lepas tu susun dekat cupcakes tier..cupcakes tier ni beli dekat Mr. DIY..

♥Birthday cake from Secret Recipe..Cake stand ni actually dulang untuk orang letak hantaran..tapi aku rasa cantik plak letak cake..hee..stand ni beli dekat Sarah Hughes jugak..


♥Ni untuk sticker pada semua makanan kat atas candy table tu..Purple tu Dolly Paper..beli dekat Sarah Hughes tu..sticker pic mickey tu, adik aku design kan then aku print atas A4 paper..pastu tampal atas Dolly Paper..

♥Antara bahan-bahan yang aku gunakan untuk buat persiapan majlis..

♥Okay, sekarang aku nak cerita pasal goodies bag pulak..apa yang aku bagi untuk kanak-kanak / toddler..Apollo Wafer Stick, Keropok Jagung Bin Bin, Blower Horn & Mini Puzzle..

♥Hmm..nilah goodies dah siap..paper bag aku buat sendiri okay..asalnya aku dah beli brown paper bag yang biasa orang guna untuk letak makanan macam goreng pisang / cekodok tu..tapi paper bag tu kecik..mini puzzle yang aku nak bagi ni besar sikit jer..jenuhlah cari paper bag yang lain, tapi tak jumpa dan tak berkenan..akhirnya aku decide buat sendiri..

♥Memang struggle aku buat wei..dalam 3 jam dapat 100 bag ni..kertas putih ni aku beli kat mydin jer..lebih murah buat camni..tapi penat sikitlah..

♥Dah siap paper bag, struggle masukkan pulak barang2 nya..

♥Ni lah mini puzzle nya..ada dua design..mickey mouse and frozen..

♥Keropok Jagung Bin Bin..

♥Apollo stick macam wajib je kan..haha..

♥Blower horn..

♥Proses memasukkan barang2 dalam paper bag..aku buat seorang jer..satu hari dah siap..anak2 semua mommy hantar pergi school..haha..

♥Hah..nilah brown paper bag nya..since dah beli, mommy pun guna jugaklah..aku buat tambahan dalam 30 bag untuk cover mana yang tak cukup..dalam paper bag ni ada eyeglass candy, jelly stick, keropok jagung Bin Bi n dan sekali lagi Apollo Wafer Stick..hee..

♥Rajin tak mommy siap tampal reben okay jadi pemegang..senang nak bawa nanti..

♥Ni pulak goodies bag untuk orang dewasa...

♥Aku letak coklat Daim, Snikers & Mars dalam paper cup kecil tu..set dia memang dia siap bagi plastik dan pengikat..beli dekat Sarah Hughes jugak..

♥Fridge magnet..design yang sama dengan banner..tak tahu nak bagi apa sebagai kenangan. survey2 jumpalah FM ni..macam tengah trend sekarang ni..

♥Akhir sekali, bekas untuk set cukur jambul..along aku yang tolong hiaskan..gunting pun ikut tema purple okay..hahaha..

Tu jelah yang aku nak share kan dengan you all..bukan apa, saja bagi semangat kat korang ni..lebih baik buat sendiri sebab lebih jimat dan puas hati..nak kata tak ada masa..aku pun busy kerja jugak..tapi curi2 masa jugak buat time weekend or malam lepas balik kerja tu..sekarang ni semua barang dah mahal..jadi mana yang boleh kita jimat tu, kita jimatlah yer..hee...sekian..

No comments:

Post a Comment