Stars and Hearts

Pages

Thursday 30 October 2014

♥Chicken Macaroni Cheese♥

Hee...disaat tengah semangat ni..satu hari sekali dua ni aku post cerita baru..hee...kali ni tetap nak cerita pasal masakan aku..juga bertema kan macaroni..hahaha...macam tak ada benda lain nak masak ek or macam aku ni tahu masak ni ajer ker? hee...no no...nasi ayam pun pandai tau...hee...

Kali ni pun faveret Qeera jugak...senang aje masak ni..kejap jer tau..ok..jom....

♥Bahan utama - Sos Prego Keju & Herba..hee...kan aku cakap menu ni senang..guna sos sedia ada..hehehe....

 ♥Cheddar Cheese 2 keping...

 ♥Air 120 ml..

 ♥Rebus macaroni...

 ♥Toskan macaroni yang dah lembut direbus..
 
 ♥Ayam..aku potong kecil2..actually boleh guna daging ayam cincang tu..tapi aku tak suka sebab nanti dia kering..if guna ayam camni..rasa juicy sikit..hee...ok, ayam ni kecutkan dalam periuk tanpa minyak yer..
 
 ♥Ayam dah kecut..terus masukkan sos prego tadi...

 ♥Masukkan air...kacau..
 
 ♥Dah mendidih..masukkan cheddar cheese 2 keping...dan kacau sampai cheese tu cair...
 
 ♥Dah pekat camni..siap lah sos keju kita...hee...
 
 ♥Tuangkan sos pada macaroni yang direbus tadi...siap untuk dimakan...selamat mencuba...

No comments:

Post a Comment