Skip to main content

♥Annyeonghaseyo Korea...Part 16 - Day 6 - Seoul World Cup Stadium♥


Bersambung lagi untuk hari ke-6 ni..dari Hello Kitty Café, kami ke Seoul World Cup Stadium...Tahun 2002 FIFA kan berlangsung di Korea and Jepun...since my husband minat sangat2 dengan bola sepak ni, aku pun bawalah dia pi stadium ni...ikutkan aku, memang tak minatlah...tak pernah seumur hidup aku pegi stadium bola wei...

♥Hongik University  Station (LINE 2 - Arah Seongsu) --> Stop dekat Hapjeong Station--> Transit ke World Cup Stadium Station (LINE 6 - Arah Eungam) --> Exit 2♥
♥Dah keluar tu amik Exit 2 tau...♥

♥Pastu akan Nampak tangga ni..kena naik tangga...jangan risau, escalator pun ada..kalau tak, pengsan rasanya aku kena panjat tangga ni..hahaha...♥
 
♥Selain escalator, pun ada lif jugak...hee...♥
 
 
♥Naik2 je atas tu..terus Nampak ni...♥
 
 
♥Ni kira main entrance dia kot...♥
♥Before kami ke stadium tu...lepak2 dulu kat taman tu...memang ramai yang melepak kat situ..bawa anak2..ada main bola, ada main basikal...kami just lepak2 sambil makan2..♥
 
 
 
♥Ok, nak ke museum tu..korang follow jer direction dia...sebab, museum ni terletak kat belakang stadium ni..dari tangga tinggi tadi, korang kena jalan memusing satu stadium ni..ikut jalan luar stadium...♥

♥Otw nak ke stadium...♥
 
♥Siap ada wedding hall...♥
 
♥Sampai dah...♥
 
♥Entrance fee KRW1,000...♥
 
 
♥Jom kita melawat dulu...♥
 
♥Kasut siapa lah ni...♥
 
♥Besarnya bola...♥
♥Piala emas..♥
♥Model Stadium..♥
♥Map Stadium..♥
 
♥FIFA 1986 - Mexico♥
♥FIFA 1990 - Italy♥
♥FIFA 1994 - USA♥
♥FIFA 1994 - France♥
 
♥FIFA 1954 - Switzerland♥
 
♥Sejarah Bola Sepak Korea♥
 
♥Erm...Johorian betul...♥
 
♥Korean footballer...♥
 
♥Ahli baru..hahaha...♥
 
♥Kawasan padang...♥
 
♥Qeera macam excited jer...♥
 
♥Tak habis lagi johornya...♥
 
♥Penonton setia..♥
 
♥Suasana dalam stadium...♥
♥Tak pernah2 aku gi padang bola..hahaha...♥
 

♥Terharu kejap dapat masuk tempat player..hahaha...♥
 
♥Posing masing2..♥
 

♥Bilik rawatan..♥
 
♥Toilet...♥
♥Bilik persalinan...budget player lah tu..hahaha...♥
♥Tempat latihan simulation..♥
 
♥Coach..♥
♥Coach tengah atur strategi...♥

♥Suasana masa musim Bunga..♥
♥Suasana masa musim Panas..♥
♥Suasana masa musim Luruh..♥
♥Suasana masa musim Salji..♥
♥Bersama Mascot FIFA 2002..♥
 
 
♥Habis dah lawatan kita yer....♥
 


Comments

Popular posts from this blog

♥Trip to Guangzhou-Hong Kong (Feb 2012) - Day 1♥

Ok..new story...entry kali ni aku nak story trip kami ke Guangzhou (GZH) and Hong Kong (HK) pada February 2012 yang lalu...erm...dah 7 bulan berlalu pun...tapi sebab tak sempat2 nak update kan....tak apa lah...just nak sharing info dengan u all so that kalau ada sesiapa yang nak plan ke sana...bolehlah ambil sedikit info yang berkenaanlah... Kami ke sana menaiki Air Asia as usual lah...ada jer promo ticket...cepat2 lah grab....pada asalnya kami hanya nak ke GZH sahaja...itu sebab aku beli tiket untuk 4 hari 3 malam sahaja...tapi biler aku survey2 rupa2 nya from GZH ke HK dekat sahaja about 2 hours kalau naik train....so aku pun memanjangkan langkah kami ke HK lah pulak..... Oh sebelum terlupa...kalau nak ke China kita diwajibkan memohon Visa untuk memasuki China yer....memandangkan kami akan keluar masuk dari GZH ke HK nanti ...so kami applied double Visa....jadi..aku sarankan pada sesiapa yang nak ke HK and any of place kat Tanah Besar China ni...better ambil dari Malaysia k...

♥Road Trip to Hatyai - Krabi May 2015 : Day 5 & 6♥

♥Hello semua..hari terakhir kami di Krabi..pagi tu kami santai-santai jer..sementara nak tunggu masa untuk check out..dan kembali ke Hatyai...5 hours drive journey, so kena relax-relax lah..nanti driver and co-driver penat..hee... ♥Pagi ni baru ada kesempatan nak ambil pic restoran dekat Aonang Orchid resort ni..hee...selalu makan laju-laju jer sebab nak rushing untuk activity kami..hee.. ♥ Lepas breakfast, sempat lagi seround bawa anak-anak mandi kat swimming pool..lepas tu naik bilik, kemas-kemas dan bersiap untuk check out.. ♥Selepas check out, kami singgah makan di Street Food di sepanjang Aonang beach..situ memang famous lah dengan halal food..yang paling famous sekali adalah Banana Pancake Yaminlah..memang sedap kami ambil Nutella Banana Pancake..makan panas-panas memang awesome! Hahaha...selain itu kami makan Dried Fry Shrimp..nampak tak dalam paper cup yang panjang2 atas meja tu..hee...pulut mangga pun sedap..dan yang paling best bagi aku Ice Coffee dia..terbaik...

♥I Love Coway...♥

'I Love Coway'..siapa pernah dengar lagu iklan Coway ni..hee...kali ni aku bukan nak buat iklan yer..bukan jugak nak promote..tak dapat duit pun promosi aku ni..hee...tapi saja nak share dengan you all pasal produk Jenama nombor 1 Korea ni...kami baru jer beli penapis air Coway ni..adalah dalam 2 minggu..tapi baru berkesempatan nak update and share dengan you all..senang kerja kami..kalau tak, setiap bulan at least 4 dozen air mineral 1.5 liter kami kena beli..sebabnya aku tak yakin dengan kebersihan air tanpa ditapis ni..nak2 aku ada anak kecil yang nak minum susu kan..mestilah aku kena bagi air yang bersih untuk mereka.. You all selalu tak menghadapi situasi di mana korang rasa kualiti air di rumah yang kadang kala dipenuhi keladak dan karat, terasa seperti air bercampur dengan klorin, air dimasuki serangga atau berbau lipas dan macam-macam lagilah..tapi, dengan adanya COWAY, korang boleh  hidup dengan lebih sihat beserta dengan penjimatan kos dan tenaga dengan mem...