Stars and Hearts

Pages

Thursday 29 September 2011

♥Weekend at Sematan Palm Beach Resort...♥



Erm..post kali ni about my weekend at Sematan Palm Beach Resort (SPBR), Sematan Sarawak. Even dah lama aku gi sini, tapi just want to share with u all lah....For further u can check through SPBR's website...

Time ni aku pregnant kan baby Qeera..masa tu dh 8 bulan lebih...since early pregnancy memang hati ni meronta2 nak tengok laut..nak jejak kaki kat air laut...setiap kali wat planning asyik tak jadi ajer...so kali ni aku nekad, booking bilik kat SPBR...and terus ajak my husband....

Kami gerak dari rumah di Kuching dalam jam 11 pagi..perjalanan mengambil masa hampir 2 jam...on the way ke SPBR kami singgah makan KFC dulu..hehehe...sebab nanti kat Sematan tak yah cari makan untuk lunch lagi...

So kami sampai di SPBR hampir jam 2 petang and terus check in...Kami amik bilik Quadruplex Challet (Deluxe) and price nya RM198 termasuk dinner and breakfast..kira oklah kan...and makanan dia pun sedap.....

Erm, ni aku attached kan gambar2 sepanjang kat sana yer....

 ♥Main Entrance..♥


 ♥Main Entrace..cam batu bersurat plak..♥ 

  ♥Lobby...♥




 ♥Detached Challet for 4 persons...♥





♥Our Room...♥


♥Interior deco...♥


♥Exterior Deco...♥


Actually macam2 activity boleh buat kat sini...since aku pregnant, jadi terhad lah sikit pergerakkan tu...just boleh relax2 ajer menghirup udara laut yang bak angin sepoi2 bahasa tu....


 ♥Swimming pool dia baru lagi ni...tengok ajer dah best..apakan daya aku tak boleh nak berendam..huhuhu....♥ 

 ♥Pool dia mengadap laut..terasa macam berenang di lautan jer..hehehe...♥



 ♥Pool kanak2 and dewasa sebelah2 ajer...luas jugak pool untuk kids ni...sangat enjoylah bebudak yang mandi kat situ...♥


Dekat SPBR ni yang tak syok nyer macam tak boleh mandi laut dia...boleh mandilah tapi ada signboard kat tepi tu stated 'swim at your own risk'...erm, memang tak beranilah...for those yang betul2 pandai berenang ajer kot yang boleh....

 Laut kat situ sangat bergelora...cam Tsunami pun ada aku tengok..huhuu...tapi demi nak menyempurnakan hajat aku, aku jejakkan kaki jugaklah sekejap kat tepi2 laut tu....tapi memang sangat gerunlah....


♥Menanti air laut tiba di kaki...♥


 ♥Yeay..akhirnya dapat jugak jejak kaki kat laut...♥


 
♥Tiba2 rasa takut...♥






♥Nak cepat2 naik...♥ 

 ♥Tengok ombak dia...♥


♥Ada jugak orang berani mandi...♥

 Pada pandangan aku, SPBR ni amat sesuai untuk bersantai hujung minggu bersama keluarga...tempat dia tenang, cantik dan selesa....pastu harga bilik pun ok, sekali ng makan dinner and breakfast..dah tak payah nak fikir makan apa time dinner...pastu, dinner dia pun boleh nak buat BBQ...

♥Ni luar cafe dia...♥


 ♥Ni dalam cafe...nice kan?♥

♥Ni kalau nak makan kat luar sambil dengar deruan ombak...tapi kalau ada kids tak disarankan sebab ada nyamuk...♥

 ♥Menu untuk dinner dia pun banyak jugak....untuk breakfast pun sama....pendek kata puas hatilah....♥


 ♥Chef buat rojak...♥





 ♥Kids playground..♥






So, for further detail  bolehlah search website SPBR or call them..♥♥♥





No comments:

Post a Comment