Skip to main content

♥Day 2 :Trip to Lundu - Pandan Beach, Retreat @ Siar Beach, Taman Negara Gunung Gading (31 July 2011)♥

Hari kedua di Retreat...pagi2 lagi dah bangun...Lepas Subuh Qeera dah tak nak tidur, so mommy pun tak boleh tidur jugak...So, siap2 mandi, bagi Qeera susu...aku ajak papa Qeera turun untuk breakfast....

Sementara menunggu kawan2 yang lain bersiap untuk turun breakfast, kami jalan2 di sekitar Retreat sambil ambil gambar...yelah, semalam tak sempat...lepas check in aje terus masuk bilik....

 ♥Kolam ikan...♥


 ♥Ni kat taman area2 challet...♥ 

 ♥ Ni kat depan challet..♥

 ♥Ni kat belakang challet...♥

Dah abis bersiar2 tu, masa untuk breakfast...since kawan2 yang lain pun semua dah turun....still makan kat Rafflesia Cafe...kali ni pun luper nak ambil gambar makanan...hehehe....

 ♥Mommy and Baby Qeera...♥

 ♥Happy Couple...♥

 ♥Mommy and Son...♥

 ♥Daddy n Mommy to be...♥

♥Suke tengok sink dia...♥

Lepas breakfast kami sambung activity beriadah lagi...hehehe...aku bawa Qeera gi mandi pool lagi...tapi tak lama...Qeera tak nak sebab air pool tu agak sejuk...sian dia...terus bawa dia naik bilik, mandikan dia dan terus siap2 kemas barang since we all ada program nak ke Taman Negara Gunung Gading (TNGG) sambung BBQ kat situ pulak....


 ♥Dah siap tunggu masa nak check out...♥

♥Sementara menunggu yang lain bersiap...♥

Tak sampai jam 12 pm kami dah check out...nak sambung perjalanan ke tempat lain pulak....sebelum ke TNGG, kami singgah di pekan Lundu untuk beli makanan tengah hari...

Sesampainyer kami di TNGG...oh lupa pulak..nak masuk TNGG ni kena bayar tau...dewasa RM10, kanak2 half price rasanyer...tapi kami deal minta discount, dapatlah RM8 seorang, dan free untuk kanak2.....So, sampai jer...kami terus cari port menarik untuk bersantai...


 ♥Bridge nak ke pondok kami...♥

♥Syok tengok kolam ni....♥

♥Port kami...nasib ada pondok ni....♥

 ♥Tu dia chef kita...♥


 ♥BBQ again..nyam nyam...♥


 ♥Perut dah kenyang...masa untuk mandi lagi...♥

 ♥Masing2 dengan style tersendiri....♥


♥Ni main terjun2 ni...♥


♥Qeera tak nak mandi sebab air dia sejuk sangat...♥


 ♥Sudah selesai...masa untuk pulang....♥


♥Rumah ni..bukan rumah...tapi Public Toilet...♥

 ♥Bergambar kenangan sebelum balik dari TNGG...♥


♥Gambar jauh pulak....♥
 
♥Macam2 gaya...♥
 
 ♥Mommy...please help me...♥

♥Bye-bye Lundu....♥

 ♥Before balik ke Kuching...Singgah jap kat Replica Rafflesia ni...♥

♥Niat di hati nak amik kat sebelah  Replica Rafflesi, tapi di pagar pulak..kat luar pagar pun jadilah...♥


 ♥Konvoi..masa untuk pulang ke Bandaraya Kuching...♥


Erm..sekian sajalah cerita aku Trip ke Lundu ni....actually..kat TNGG ni ada bunga Rafflesia betul2...tapi time kami pergi bukan musim dia..kalau tak..mesti boleh tengok...bukan senang nak tengok bunga Rafflesia...♥♥♥


Comments

  1. assalamualaikum..nak tanya sikit boleh..ada x contact number retreat lundu tu?kalau ada,saya nak boleh?

    ReplyDelete
  2. mama haikal...sorry sangat2 i dh lama tak buka blog ni...here is the number..if u belum ke sana lagi lah...♥

    Tel : 082 453027
    Fax : 082 461829

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

♥Trip to Guangzhou-Hong Kong (Feb 2012) - Day 1♥

Ok..new story...entry kali ni aku nak story trip kami ke Guangzhou (GZH) and Hong Kong (HK) pada February 2012 yang lalu...erm...dah 7 bulan berlalu pun...tapi sebab tak sempat2 nak update kan....tak apa lah...just nak sharing info dengan u all so that kalau ada sesiapa yang nak plan ke sana...bolehlah ambil sedikit info yang berkenaanlah... Kami ke sana menaiki Air Asia as usual lah...ada jer promo ticket...cepat2 lah grab....pada asalnya kami hanya nak ke GZH sahaja...itu sebab aku beli tiket untuk 4 hari 3 malam sahaja...tapi biler aku survey2 rupa2 nya from GZH ke HK dekat sahaja about 2 hours kalau naik train....so aku pun memanjangkan langkah kami ke HK lah pulak..... Oh sebelum terlupa...kalau nak ke China kita diwajibkan memohon Visa untuk memasuki China yer....memandangkan kami akan keluar masuk dari GZH ke HK nanti ...so kami applied double Visa....jadi..aku sarankan pada sesiapa yang nak ke HK and any of place kat Tanah Besar China ni...better ambil dari Malaysia k...

♥Road Trip to Hatyai - Krabi May 2015 : Day 5 & 6♥

♥Hello semua..hari terakhir kami di Krabi..pagi tu kami santai-santai jer..sementara nak tunggu masa untuk check out..dan kembali ke Hatyai...5 hours drive journey, so kena relax-relax lah..nanti driver and co-driver penat..hee... ♥Pagi ni baru ada kesempatan nak ambil pic restoran dekat Aonang Orchid resort ni..hee...selalu makan laju-laju jer sebab nak rushing untuk activity kami..hee.. ♥ Lepas breakfast, sempat lagi seround bawa anak-anak mandi kat swimming pool..lepas tu naik bilik, kemas-kemas dan bersiap untuk check out.. ♥Selepas check out, kami singgah makan di Street Food di sepanjang Aonang beach..situ memang famous lah dengan halal food..yang paling famous sekali adalah Banana Pancake Yaminlah..memang sedap kami ambil Nutella Banana Pancake..makan panas-panas memang awesome! Hahaha...selain itu kami makan Dried Fry Shrimp..nampak tak dalam paper cup yang panjang2 atas meja tu..hee...pulut mangga pun sedap..dan yang paling best bagi aku Ice Coffee dia..terbaik...

♥I Love Coway...♥

'I Love Coway'..siapa pernah dengar lagu iklan Coway ni..hee...kali ni aku bukan nak buat iklan yer..bukan jugak nak promote..tak dapat duit pun promosi aku ni..hee...tapi saja nak share dengan you all pasal produk Jenama nombor 1 Korea ni...kami baru jer beli penapis air Coway ni..adalah dalam 2 minggu..tapi baru berkesempatan nak update and share dengan you all..senang kerja kami..kalau tak, setiap bulan at least 4 dozen air mineral 1.5 liter kami kena beli..sebabnya aku tak yakin dengan kebersihan air tanpa ditapis ni..nak2 aku ada anak kecil yang nak minum susu kan..mestilah aku kena bagi air yang bersih untuk mereka.. You all selalu tak menghadapi situasi di mana korang rasa kualiti air di rumah yang kadang kala dipenuhi keladak dan karat, terasa seperti air bercampur dengan klorin, air dimasuki serangga atau berbau lipas dan macam-macam lagilah..tapi, dengan adanya COWAY, korang boleh  hidup dengan lebih sihat beserta dengan penjimatan kos dan tenaga dengan mem...