Skip to main content

♥Bersahur dengan sausage roll♥

Hai you all..ini percubaan pertama update this blog guna my handphone..hee..tu yang saja upload citer2 simple..hee...

Since sekarang ni bulan puasa, memang selalu jer kita story or update citer pasal menu berbuka kan..jarang2 nak story menu sahur..haha...

Ok, kali ni aku nak share menu sahur aku yang paling simple..bangun kul 5 pagi pun sempat wei..sangat senang untuk disediakan..

1) Sapu butter pada roti dan masak atas kuali leper..
2) Lepas tu letak sikit butter dalam kuali..just golek2 kan sausage sampai masak..
3) Letaklah sos and mayonaise kat roti..pastu letak sausage..dan gulungkan roti..kalau suka sayur leh letak salad ker..
4) Potong dua roti yang digulung tu..siap..hee..abis licin lah and kenyang sampai berbuka..
Selamat mencuba you all..bye..

Comments

Popular posts from this blog

♥Trip to Guangzhou-Hong Kong (Feb 2012) - Day 1♥

Ok..new story...entry kali ni aku nak story trip kami ke Guangzhou (GZH) and Hong Kong (HK) pada February 2012 yang lalu...erm...dah 7 bulan berlalu pun...tapi sebab tak sempat2 nak update kan....tak apa lah...just nak sharing info dengan u all so that kalau ada sesiapa yang nak plan ke sana...bolehlah ambil sedikit info yang berkenaanlah... Kami ke sana menaiki Air Asia as usual lah...ada jer promo ticket...cepat2 lah grab....pada asalnya kami hanya nak ke GZH sahaja...itu sebab aku beli tiket untuk 4 hari 3 malam sahaja...tapi biler aku survey2 rupa2 nya from GZH ke HK dekat sahaja about 2 hours kalau naik train....so aku pun memanjangkan langkah kami ke HK lah pulak..... Oh sebelum terlupa...kalau nak ke China kita diwajibkan memohon Visa untuk memasuki China yer....memandangkan kami akan keluar masuk dari GZH ke HK nanti ...so kami applied double Visa....jadi..aku sarankan pada sesiapa yang nak ke HK and any of place kat Tanah Besar China ni...better ambil dari Malaysia k...

♥Road Trip to Hatyai - Krabi May 2015 : Day 5 & 6♥

♥Hello semua..hari terakhir kami di Krabi..pagi tu kami santai-santai jer..sementara nak tunggu masa untuk check out..dan kembali ke Hatyai...5 hours drive journey, so kena relax-relax lah..nanti driver and co-driver penat..hee... ♥Pagi ni baru ada kesempatan nak ambil pic restoran dekat Aonang Orchid resort ni..hee...selalu makan laju-laju jer sebab nak rushing untuk activity kami..hee.. ♥ Lepas breakfast, sempat lagi seround bawa anak-anak mandi kat swimming pool..lepas tu naik bilik, kemas-kemas dan bersiap untuk check out.. ♥Selepas check out, kami singgah makan di Street Food di sepanjang Aonang beach..situ memang famous lah dengan halal food..yang paling famous sekali adalah Banana Pancake Yaminlah..memang sedap kami ambil Nutella Banana Pancake..makan panas-panas memang awesome! Hahaha...selain itu kami makan Dried Fry Shrimp..nampak tak dalam paper cup yang panjang2 atas meja tu..hee...pulut mangga pun sedap..dan yang paling best bagi aku Ice Coffee dia..terbaik...

♥I Love Coway...♥

'I Love Coway'..siapa pernah dengar lagu iklan Coway ni..hee...kali ni aku bukan nak buat iklan yer..bukan jugak nak promote..tak dapat duit pun promosi aku ni..hee...tapi saja nak share dengan you all pasal produk Jenama nombor 1 Korea ni...kami baru jer beli penapis air Coway ni..adalah dalam 2 minggu..tapi baru berkesempatan nak update and share dengan you all..senang kerja kami..kalau tak, setiap bulan at least 4 dozen air mineral 1.5 liter kami kena beli..sebabnya aku tak yakin dengan kebersihan air tanpa ditapis ni..nak2 aku ada anak kecil yang nak minum susu kan..mestilah aku kena bagi air yang bersih untuk mereka.. You all selalu tak menghadapi situasi di mana korang rasa kualiti air di rumah yang kadang kala dipenuhi keladak dan karat, terasa seperti air bercampur dengan klorin, air dimasuki serangga atau berbau lipas dan macam-macam lagilah..tapi, dengan adanya COWAY, korang boleh  hidup dengan lebih sihat beserta dengan penjimatan kos dan tenaga dengan mem...