Skip to main content

♥Playtime at Kidzooona AEON AU2 Setiawangsa♥

Aduhai...lamanya tak update blog ni..bukan tak ada strory nak di update kan...tapi sebab terlalu banyak cerita tu yang tak update2 jugak..kononnya nak Q lah kan..hehhe...tapi satu pun tak jalan...hehehe....
 
Ok..entry kali ni aku nak story pasal Kidzoona di Aeon AU2 Setiawangsa...baru2 ni aku ke sana beli barang sikit sementara tunggu husband aku pergi servis kereta...tapi..beli barangnya kejap ajer...tapi sebab servis kereta tu bukan ambil masa 2-3 minit ok..tapi 2-3 jam..huwaaaa.....mati kutu aku kat situ dengan si Qeera ni...
 
Actually dah beberapa kali kami bawa Qeera ke sini..tapi sebab selalunya papa dia yang teman sementara aku pergi shopping...jadi tak adalah papa dia sibuk nak ambil pic keseluruhan tempat tu..dia ambil pic anak dia jer...
 
Mari sini aku cerita serba ringkas pasal Kidzooona ni ok...sebab tak banyak pun nak diceritakan..memang serba ringkas lah..tak silap aku, Kidzooona ni baru lagi beroperasi...dalam bulan January 2013...entrance fee untuk masuk ke sini ialah RM5 (weekdays) or RM10 (Weekend) and for unlimited time...aku pergi aritu weekdays...orang pun tak ramai...dekat 2 jam jugaklah si Qeera ni main sakan kat dalam tu...
 
Enjoy the pics....
 
♥Main entrance...nak masuk cni...weekdays RM5 and weekends RM10...unlimited ok...dia akan bagi wrist band...so kena pakai...mayb kalau dah kuar boleh masuk balik kot...kata unlimited kan...♥
 
♥Rak tempat letak kasut and barang2 peribadi...♥
 
 
♥IQ / kreativity area...♥
 
 ♥Yang ni pun ada...tapi tak perlu masuk coin...tekan button ajer dia gerak sendiri...♥
 
 ♥Terowong masa...hahaha....Qeera boleh pulak ajak mommy main sorok2 yer...♥
 
 ♥Kuda & buaya....♥
 
 ♥Yang ini pun ada...tapi Qeera tak nak main kalau mommy tak teman...erm..kang meletop pulak nanti kalau mommy masuk...♥
 
 ♥Kereta favourite Qeera ni...bukan main laju dia bawa...tapi guna kaki lah...hehehe...♥
 
 ♥Speed touch...siapa paling cepat touch bila button tu ada lampu...♥
 
 ♥Bubble roller...eh..ikut suka aku je bagi nama kan...ala..yang macam mainan untuk hamster tu...masuk dalam tu..then golek2..♥
 
 ♥Gelongsor pun ada...♥
 
 ♥Sempoa...♥
 
 ♥Yang ni menarik...ada Pet Shop...kiosk2 ni konon2 nya boleh bagi anak2 belajar lah...macam kat Kidzania tu..hee...♥
 
 ♥Supermarket...♥
 
 ♥Hospital...one of her favourite place..♥
 
 ♥Bank..♥
 
 ♥Beauty Salon...♥
 
 ♥Kitchen...one of her favourite kiosk...♥
 
 ♥Bulldozer pun ada...tengok Qeera siap angkat kon tu lagi...hahaha...♥
 
Overall aku rasa tempat ni berbaloi untuk dikunjungi...sementara ibu2 pergi shopping..ayah2 temankan anak2 yer...hehehe...♥♥♥

Comments

Popular posts from this blog

♥Trip to Guangzhou-Hong Kong (Feb 2012) - Day 1♥

Ok..new story...entry kali ni aku nak story trip kami ke Guangzhou (GZH) and Hong Kong (HK) pada February 2012 yang lalu...erm...dah 7 bulan berlalu pun...tapi sebab tak sempat2 nak update kan....tak apa lah...just nak sharing info dengan u all so that kalau ada sesiapa yang nak plan ke sana...bolehlah ambil sedikit info yang berkenaanlah... Kami ke sana menaiki Air Asia as usual lah...ada jer promo ticket...cepat2 lah grab....pada asalnya kami hanya nak ke GZH sahaja...itu sebab aku beli tiket untuk 4 hari 3 malam sahaja...tapi biler aku survey2 rupa2 nya from GZH ke HK dekat sahaja about 2 hours kalau naik train....so aku pun memanjangkan langkah kami ke HK lah pulak..... Oh sebelum terlupa...kalau nak ke China kita diwajibkan memohon Visa untuk memasuki China yer....memandangkan kami akan keluar masuk dari GZH ke HK nanti ...so kami applied double Visa....jadi..aku sarankan pada sesiapa yang nak ke HK and any of place kat Tanah Besar China ni...better ambil dari Malaysia k...

♥Road Trip to Hatyai - Krabi May 2015 : Day 5 & 6♥

♥Hello semua..hari terakhir kami di Krabi..pagi tu kami santai-santai jer..sementara nak tunggu masa untuk check out..dan kembali ke Hatyai...5 hours drive journey, so kena relax-relax lah..nanti driver and co-driver penat..hee... ♥Pagi ni baru ada kesempatan nak ambil pic restoran dekat Aonang Orchid resort ni..hee...selalu makan laju-laju jer sebab nak rushing untuk activity kami..hee.. ♥ Lepas breakfast, sempat lagi seround bawa anak-anak mandi kat swimming pool..lepas tu naik bilik, kemas-kemas dan bersiap untuk check out.. ♥Selepas check out, kami singgah makan di Street Food di sepanjang Aonang beach..situ memang famous lah dengan halal food..yang paling famous sekali adalah Banana Pancake Yaminlah..memang sedap kami ambil Nutella Banana Pancake..makan panas-panas memang awesome! Hahaha...selain itu kami makan Dried Fry Shrimp..nampak tak dalam paper cup yang panjang2 atas meja tu..hee...pulut mangga pun sedap..dan yang paling best bagi aku Ice Coffee dia..terbaik...

♥I Love Coway...♥

'I Love Coway'..siapa pernah dengar lagu iklan Coway ni..hee...kali ni aku bukan nak buat iklan yer..bukan jugak nak promote..tak dapat duit pun promosi aku ni..hee...tapi saja nak share dengan you all pasal produk Jenama nombor 1 Korea ni...kami baru jer beli penapis air Coway ni..adalah dalam 2 minggu..tapi baru berkesempatan nak update and share dengan you all..senang kerja kami..kalau tak, setiap bulan at least 4 dozen air mineral 1.5 liter kami kena beli..sebabnya aku tak yakin dengan kebersihan air tanpa ditapis ni..nak2 aku ada anak kecil yang nak minum susu kan..mestilah aku kena bagi air yang bersih untuk mereka.. You all selalu tak menghadapi situasi di mana korang rasa kualiti air di rumah yang kadang kala dipenuhi keladak dan karat, terasa seperti air bercampur dengan klorin, air dimasuki serangga atau berbau lipas dan macam-macam lagilah..tapi, dengan adanya COWAY, korang boleh  hidup dengan lebih sihat beserta dengan penjimatan kos dan tenaga dengan mem...