Stars and Hearts

Pages

Thursday 4 July 2013

♥Nasi Lemak Tersedap di Tanah Rata, Cameron Highlands...♥

Ok..pagi2 ni tengah perut terasa lapar..tetiba aku teringat nasi lemak sedap yang aku makan di Tanah Rata (TR), Cameron Highland (CH)....actually, story ni aku update sikit jer dari cerita aku about my visit to CH..tapi..pada yang malas nak baca cerita yang tak berkaitan nasi lemak tu..baca sini ajer..hehhee...

Di mana nasi lemak yang tersedap tu???? Hahaha...kesedapan ikut tekak aku and lidah aku lah...tapi, diberi sokongan oleh suami, adik dan adik ipar aku..maksudnya, betul2 sedaplah kan....

 Kedainya terletak di Pekan Tanah Rata tu....nama gerai  dia adalah Gerai Bunga Melur (GBM)..GBM ni adalah deretan kedai2 makan kat tepi jalan di pekan TR tu...bukan ada satu kedai...tapi ada banyak kedai....tengok pic di bawah ni..sila cari seperti dalam gambar ok..unless signboard dah bertukarlah...hahaha....

♥Ni lah GBM...kalau mengadap gerai ni..kedai nasi lemak yang sedap tu di sebelah kiri dan hujung sekali...♥
 

♥Inilah rupa nasi lemak dia...berbalut ngan daun pisang...tu yang lagi sedap...(make sure yang dalam bungkusan seperti di atas tau..hehehe....) sebelah tu meehoon goreng...pun sedap...untuk budak2 sesuai sangat pada yang tak makan pedas sebab nasi lemak dia pedas sikit tapi SEDAPPP..... perghhh...memang sedap giler nasi lemak dia..sampai 2 bungkus aku makan...hahaha...♥

♥Inilah akak tuan punya gerai nasi lemak ni..ramah tamah akak ni....tak sempat nak snap pic dia yang jelas sebab dia sangat aktif melayan customer dia..bergerak ke sana ke mari...♥

♥Kedai akak ni bersebelahan dengan gerai orang jual burger bakar...nampak gerai biru ni..betul lah tu...♥

♥Harga2 menu dia...dia ada macam2 menu...tapi, since kitorang datang time breakfast, of course nasi lemak menjadi pilihan kan...♥

♥Ni pulak kedai sebelah kedai akak nasi lemak tu...ada jual roti canai..tapi time kami sampai tu, dah habis...mesti sedap jugak kot sebab baru jam 10 pagi dah licin..so, bolehlah try jugak roti canai ni...♥

♥Untuk lebih tepat lagi supaya tidak salah kedai...berhadapan kedai akak ni ada Ambank...♥

♥Selang satu building Ambank, ada Hotel & Apartment Mutiara...♥

Erm...harap mercu tanda yang aku bagi ni dapatlah membantu korang kan..pada sesiapa yang nak ke CH ni, bolehlah datang singgah cuba nasi lemak ni....♥♥

1 comment:

  1. assalamualaikum.. terima kasih untuk info yang padat.

    ReplyDelete